Міжнародна діяльність

Серед традиційних напрямків міжнародного співробітництва факультету туризму – підвищення кваліфікаційного рівня науково-педагогічних працівників у  освітніх закладах  за кордоном; спільна підготовка фахівців із закордонними партнерами; міжнародні наукові конференції, симпозіуми та робочі зустрічі; членство  у   міжнародних   наукових,   освітніх  адміністративних  структурах, асоціаціях, товариствах; участь викладачів та студентів у міжнародних програмах та фондах; співробітництво з містами-побратимами.
Міжнародна діяльність факультету туризму розвивається у таких напрямах:
  • підписання широкомасштабних угод про співробітництво з провідними українськими та закордонними вищими навчальними закладами з питань спільної розробки методів вирішення освітніх проблем;
  • налагодження й ефективне підтримання постійних робочих контактів з іноземними посольствами, представництвами міжнародних організацій;
  • розширення контактів у сфері спільного виконання науково-практичних проектів (шляхом створення спільних творчих колективів);
  • створення умов для наукового стажування науково-педагогічних працівників факультету за кордоном;
  • забезпечення умов для стажування і навчання за програмами обміну студентів факультету туризму та закордонними навчальних закладів;
  • проходження виробничої практики студентів за кордоном;
  • проведення науково-практичних конференцій, семінарів, тренінгів, круглих столів;
  • створення умов для публікування результатів наукових досліджень у закордонних виданнях та створення спільних з партнерськими інституціями видань;
  • грантова діяльність.
Результатом співпраці факультету туризму з навчальними закладами та іноземними організаціями стала реалізація низки міжнародних проектів, проведення конференцій, участь працівників у різноманітних міжнародних програмах, які фінансуються урядами провідних держав світу, можливість розвитку професійного досвіду для студентів. Усе це сприяє розширенню кордонів міжнародного співробітництва, підвищенню ефективності співпраці та зміцненню існуючих зв’язків.
Важливим напрямом міжнародного співробітництва є здійснення цільових освітніх проектів, адже модернізація системи освіти має на меті підготовку висококваліфікованих, мобільних і творчих особистостей, які протягом життя мають постійну можливість опановувати нові прогресивні знання. У рамках таких проектів здійснюється багатогранна діяльність: проведення спільних наукових досліджень і публікація їх результатів; організація міжнародних наукових конференцій, симпозіумів, конгресів, семінарів, круглих столів; стажування викладачів і студентів; обміни викладачами для читання лекцій; обмін науковими і навчально-методичними публікаціями.

 Вища освіта в Україні впродовж останнього десятиліття знаходиться у стані безперервного вдосконалення і модернізації. Рушійними силами процесів, що відбуваються у вищій школі, є її прагнення до оновлення та бажання увійти до загальноєвропейського освітнього простору.

Європейське суспільство характеризується рядом ознак, найістотнішими серед яких є:

  • полікультурність;
  • рухливість, інтернаціоналізація та глобалізація;
  • вплив нових технологій;
  • значні зміни у сфері зайнятості населення;
  • потреба у фахівцях, здатних навчатися впродовж життя;
  • вимога якості, справедливості та ефективності освіти.

Успіх сучасної освіти, як свідчить досвід, визначається насамперед здатністю гнучкого реагування на змінне оточення. Суспільство вимагає фахівця, який вміє перебудовувати зміст і форми діяльності залежно від вимог ринку праці. Міжнародна співпраця дає такі можливості та є невід’ємною частиною діяльності університету і його структурних підрозділів.

Модель освіти ХХІ століття, яке оголошено ЮНЕСКО «Століттям освіти», Факультет туризму Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника формує в рамках вимог концептуальних засад розвитку освіти  України та її інтеграції в європейський освітній простір за принципами Болонського процесу. Саме життя незабаром сформулює вимоги студентів до університетів таким чином, що міжнародне їх визнання стане одним з головних критеріїв популярності серед абітурієнтів і роботодавців.

Двадцята річниця Факультету туризму позначається пошуком конкретних шляхів і засобів міжнародної співпраці усіх сфер своєї діяльності, здійснюючи  практичне долучення до єдиних вимог, єдиних критеріїв та досвіду науково-освітньої роботи навчальних закладів багатьох іноземних країн і має  досвід міжнародної співпраці

Учасники програми TEMPUS проф. В.Угринюк і доц.Г. Гритчук на презентації навчальних курсів, Одеса

з США, Канадою, Німеччиною, Італією, Польщею,  Румунією, Туреччиною, Грецією, Молдовою, Грузією, Туркменістаном та іншими державами.

 

Проект WeNet TEMPUS, викладачі Факультету туризму спільно з науковцями університетів Падерборну (Німеччина) і Бальцано (Італія) на презентації, Одеса

Результатом співпраці Факультету туризму з навчальними закладами та іноземними організаціями стала реалізація низки міжнародних проектів, проведення конференцій, участь працівників у різноманітних міжнародних програмах, які фінансуються урядами провідних держав світу, можливість розвитку професійного досвіду для студентів. Усе це сприяє розширенню кордонів міжнародного співробітництва, підвищенню ефективності співпраці та зміцненню вже існуючих зв’язків.

Важливим напрямом міжнародного співробітництва є здійснення цільових освітніх проектів, адже модернізація системи освіти має на меті підготовку висококваліфікованих, мобільних і творчих особистостей, які протягом життя мають постійну можливість опановувати нові прогресивні знання. У рамках таких проектів здійснюється багатогранна діяльність: проведення спільних наукових досліджень і публікація їх результатів; організація міжнародних наукових конференцій, симпозіумів, конгресів, семінарів, круглих столів; стажування викладачів і студентів; обміни викладачами для читання лекцій; обмін науковими і навчально-методичними публікаціями.

Факультет туризму був та є учасником багатьох програм, серед яких:

  • Програма обміну студентів ВНЗ на засадах двосторонніх угод з партнерськими інституціями;
  • Програми TEMPUS;
  • Програми стипендій ім. Фулбрайта (адмініструються в Україні офісом програм ім. Фулбрайта);
  • Програма стажування молодих викладачів (адмініструються в Україні офісом програм ім. Фулбрайта);
  • Стипендії для дослідження сучасних проблем (адмініструються в Україні IREX);
  • Стипендійні програми DAAD для навчання та науково-дослідної роботи у Німеччині;
  • Програми Work & Travel the USA, Work & Travel Canada.

Для реформування вищої школи важливо не лише модернізувати навчальний процес, але й взаємоузгодити європейські освітні і світоглядні орієнтири з вітчизняними надбаннями і цінностями. Серед низки практичних заходів, які здійснювались Факультетом туризму в цьому напрямі, пріоритет надавався діям, спрямованим на встановлення і розширення співпраці з однопрофільними зарубіжними вищими навчальними закладами, відомими вченими, організаціями, фондами та іншими структурами, пов’язаними з фінансово-економічною сферою діяльності, з метою обміну досвідом організації наукової та навчальної роботи, розробки і втілення спільних проектів, програм тощо. Саме в такому напрямі розвивалась і поглиблювалась співпраця університету з такими зарубіжними вищими навчальними закладами, як університет «Штефан чел Маре», (м. Сучава, Румунія), Університет європейської освіти (м. Кишинів, Молдова).

З 2008 року діє договір про співпрацю з Береа Коледжем (США), Університетом Ватерлоо (Канада). У 2005 році було підписано угоду про співробітництво з Державною вищою професійною школою в Гожуві Великопольському (Польща) в галузі науки, культури, проведення міжнародних науково-практичних конференцій та розробки спільних програм.

Міжнародна наукова конференція «Туризм і розвиток регіону», Гожув Великопольський 

Сьогодні це академія імені Якуба з Парадижу у Гожуві Великопольському, в якому факультет туризму в рамках співпраці університетів продовжує активну співпрацю. Залучення викладачів кафедр та науковців до участі у міжнародних проектах з метою активізації міжнародного наукового, культурного та освітнього співробітництва є одним із критеріїв ефективності роботи Факультету туризму в цілому. Факультетом туризму налагоджено плідну міжнародну співпрацю у галузі освіти і туризму із ВНЗ дев’яти країн світу, зокрема, відбувається стажування за програмами між університетських академічних обмінів викладачів та студентів у Державній вищій професійній школі у Гожуві Великопольському (Польща), Хамбер Коледжі, Університет Ватерлоо (Канада), Береа Коледжі, Дальтонському коледжі (США), Сучавському університеті «Штефан чел Маре» (Румунія) та в інших закладах міжнародної співпраці університету.

Міжнародні конференції, які проводить факультет туризму,  мають системний характер і тематичну спрямованість. З 2010 року факультет туризму є співорганізатором міжнародної наукової конференції “Туризм і розвиток регіону”.

Міжнародна наукова конференція “Культурна спадщина пограниччя” організовувалася у співпраці з Академією імені Якуба з Парадижу у Гожуві Великопольському і в останнє була проведена до широкомасштабного вторгнення росії в Україну у 2022 році. Загальна кількість таких конференції-11.

З 2003 року близько третини викладачів були учасниками програм академічних обмінів, зокрема Куцтаунського університету, США (проф. Великочий В.С., доц. Чаграк Н.І.), Береа Коледжу, США (Познанський Р.В., Вовчок Я.В.), Гумбольдського університету, Німеччина (доц. Гритчук Г.В.), Ягеллонського університету, Польща (проф. Клапчук В.М.), Державної вищої професійної школи у Гожуві Великопольському, Польща (доц. Лисенко О.М.) та ін. Це значним чином підвищило  кваліфікацію викладачів, надало змогу застосовувати новітні технології та методики викладання.

У 2011 році в Факультеті туризму читав лекції стипендіат програми академічних обмінів ім. Фулбрайта Крістофер Міллер, професор Береа Коледжу (США), що також посприяло розширенню горизонтів міжнародної співпраці, збагаченню навчального досвіду як викладачів факультету, так і студентів.

Студенти Факультету туризму на стажуванні у Греції

Студенти Факультету туризму на практиці в Туреччині

Широкі і міцні міжнародні зв’язки активно використовуються Факультетом туризму для організації і участі в міжнародних науково-практичних конференціях, семінарах і круглих столах із залученням керівництва різних міжнародних організацій, відомих вчених і експертів. Такі заходи забезпечують студентам і науково-педагогічномим працівникам доступ до передових досягнень європейського та світового наукового співтовариства, дозволяють обмінюватися досвідом і застосовувати на практиці здобуті знання. Вже традиційною стала участь викладачів Факультету у щорічних міжнародних конференціях Ягеллонського університету, Варшавського університету, Академії наук республіки Туркменістан, Центром досліджень «Аппалачі – Карпати» (США).

Варто відзначити тісну співпрацю Факультету туризму та Академією імені Якуба з Парадижу  у Гожуві Великопольському в напрямі організації та проведення спільних наукових конференцій, зокрема «Туризм і розвиток регіону», “Культурна спадщина пограниччя” які щороку відбуваються почергово у Польщі та в Україні.

За останні 3 роки,  в час широкомасштабного вторгнення росії,  проведення таких конференції ускладнилося в силу різних обставин об’єктивного характеру. Науково-педагогічні працівники факультету індивідуально долучаються до різного типу конференцій, організованих як університетом, так і тих, де університет є співорганізатором. В основному науковці індивідуально беруть участь у наукових конференціях, проєктах, інших заходах наукового характеру.   Отриманий досвід і знання широко використовуються при підготовці навчальних матеріалів, наукових статей, доповідей, виступів і повідомлень на різних рівнях, захисті дисертацій.

Важливою складовою міжнародної діяльності кафедр Факультету туризму є організація і проведення стажування студентів за кордоном. З цією метою ще  у 2006 році між Факультетом туризму та Київським університетом туризму, економіки та права укладено відповідну угоду про співпрацю. Завдяки їй студенти Факультету туризму щорічно проходять стажування у закладах туризму і рекреації Німеччини, Польщі, Греції, Туреччини, Великобританії, США та Кіпру. Кожного року кілька десятків студентів Факультету є учасниками міжнародних  програм обміну і стажування . Студенти проходять практику у 4-5-зіркових готелях США, Туреччини, Греції , Словаччини, Болгарії, Австрії, Італії та інших країн в літній та зимовий сезони на посадах, що відповідають спеціальностям та освітнім програмам.

Студенти Факультету туризму на стажуванні в Словаччині 

Відбір студентів для проходження стажування за кордоном проводиться на конкурсній основі – за результатами співбесіди з англійської, німецької мов та рівнем їх академічної успішності.

Стажери працюють 5-6 днів на тиждень по 8 годин, а у вільний час мають можливість поїхати на екскурсії до найближчих курортних місць та історичних центрів. Після завершення стажування студенти отримують сертифікат із зазначенням терміну стажування і посади, кількістю навчальних годин і кредитів. Крім того, окремі успішні стажери отримують рекомендаційні листи для кращого майбутнього працевлаштування.

У Греції стажування проходить у відповідності до угод про співробітництво між Факультетом туризму, Київським університетом туризму, економіки і права та Технологічним факультетом Серес і Александрійським технологічним факультетом міста Салоніки. Бази стажування – це 4-5-зіркові готелі, які знаходяться на материковій (в Халкідіках) та острівній (Кріт, Родос, Самос, Корфу, Пелопоннес, Кос тощо) частинах Греції.

У Словаччині студенти проходять стажування в різноманітних підрозділах готелів: відділах реєстрації, обслуговування, продажу, анімації, Spa, салонах краси, на посадах офіціантів, барменів, кухонних працівників, покоївок, швейцарів.

У Туреччині стажування проходить у весняно-літній період (травень-жовтень) і триває від 4 до 5,5 місяців. Студенти опановують фах трансфермена та гіда у компанії «Join Up»

З 2005 року в Факультеті туризму працює кафедра іноземних мов і країнознавства для поглибленого вивчення англійської, німецької мов професійного спрямування, що дозволяє щороку студентам брати участь у міжнародних молодіжних програмах обміну та стажуваннях у вищих навчальних закладах Польщі, Німеччини, Словаччини та США.

З урахуванням вимог часу, насамперед ринку праці, міжнародна діяльність Факультету туризму надалі здійснюватиметься й розвиватиметься на таких рівнях:

  • концептуальному;
  • організаційно-методичному;
  • змістовому;
  • комунікаційному.

Розбудова єдиного європейського освітнього простору потребує значною мірою науково-аналітичного осмислення та концептуального обґрунтування цього процесу передусім фахівцями-педагогами, політиками, фінансистами, управлінцями. На змістовому рівні важливим є введення у навчальні плани як обов‘язкового компоненту курсів євроінтеграційного спрямування міждисциплінарного характеру. Оскільки вплив нових технологій суттєво змінює європейське сьогодення і спричиняє серйозні зміни у сфері зайнятості населення, інформаційна підготовка  займає одне з чільних місць. На комунікаційному рівні важливим є створення умов для забезпечення спілкування на міжінституційному і міжособистісному рівнях. Йдеться про надання можливості брати участь у різного роду міжнародних проектах, а також створення умов для інтернет-спілкування. Готовність бути мобільним як відповідь на глобалізаційні процеси – це підготовка студентів до навчання і роботи на європейських теренах завдяки достатньому рівні володіння іноземними мовами, що є однією з перших умов входження в європейський освітній простір.